„PARTICIPATIVE CULTURE” – THE
WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN
(ACTCITY)
ERASMUS+
(PARTENERIAT STRATEGIC ÎNTRE ȘCOLI - K2)
2015
– 2017
LECŢIE INTEGRATĂ ÎN CURRICULUM
PROIECT DIDACTIC
TEMA:
Studiul de caz Formarea conștiinței
religioase (lecție tip WebQuest)
DISCIPLINA:
Limba și literatura română
PROFESOR:
Daniela Ionescu
CLASA:
a XI-a D
OBIECTIVE:
La sfârșitul orei, elevii vor putea:
-să-i numească pe cei 3 cronicari mordoveni: Grigore
Ureche, Miron Costin, Ion Neculce;
-să cunoască tipurile de cronici;
-să știe câțiva cronicari munteni;
-să cunoască particularitățile celor 3 cronici
moldovenești.
MATERIALE DIDACTICE
FOLOSITE:
-platforma
Nice Net;
-Wikipedia;
-SCRIBD.
MOMENTELE LECŢIEI:
Studiul de caz este o lecție
gândită în trei etape (trei ore): în prima oră este prezentată tema și
problematica studiului de caz, a II-a oră este destinată documentării,
realizate de către elevi, iar în a III-a
oră elevii trebuie să prezinte rezultatele propriilor cercetări într-o
manieră cât mai originală.
Profesorul a prezentat cu o lecție
înainte problematica studiului de caz Formarea
conștiinței istorice.
Elevii au fost împărțiți în 5
grupe, a câte 6 elevi. Aceștia au la dispoziție o oră de documentare în
legătură cu tema studiului de caz. La sfârșitul acestei lecții (a II-a), elevii
vor strânge informații legate de tema propusă și vor avea, în formă incipientă,
produsul final al cercetărilor făcute de ei.
În timpul acestei lecții elevii au
intrat în clasa virtuală creată într-o oră anterioară, s-au logat, deci, pe
platforma Nice Net, unde au găsit sarcina de lucru, lăsată din timp de
profesor, precum și linkurile pe care trebuie să le acceseze pentru a strânge
informații.
Al doilea moment, care a
reprezentat cea mai mare parte a lecției, a constat în cercetarea propriu-zisă
a temei, prin accesarea linkurilor găsite pe platforma Nice Net.
În ultimul sfert de oră elevii au
început să schițeze PPT-ul de prezentare a informațiilor, precum și documentul
Word, pe care urmează să-l trimită profesorului prin intermediul platformei
Nice Net. Documentul Word va fi deschis de profesor și va reprezenta o parte a
notei finale. PPT-ul va fi prezentat în ora care va urma.
PRODUSE FINALE
REALIZATE DE ELEVI:
-
Elevii vor prezenta
profesorului, la sfârșitul orei, documentul Word și câteva slide-uri ale
PPT-ului început în clasă.
EVALUARE:
-
O parte a notei va fi
reprezentată de evaluarea doecumentului Word;
-
Nota finală va fi
calculată în urma evaluării PPT-urilor.
MOMENT DE REFLEXIE
(concluziile profesorului):
Elevii au posibilitatea
să se documenteze în legătură cu tema studiului de caz. Unii elevi nu au
posibilitatea să se documenteze acasă, neavând calculatoare sau acces la
Internet. Profesorul îi poate îndruma în cercetare și îi poate supraveghea.
IMAGINI