Sunday, July 17, 2016

„PARTICIPATIVE CULTURE” –
THE WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN
 (ACTCITY)
ERASMUS+
(PARTENERIAT STRATEGIC ÎNTRE ŞCOLI - K2)
2015-2017

Tema: Libertatea de exprimare
Profesor: Ionescu Daniela, Oprea Diana
Clasa: a IX-a I, a X-a F, a XI-a D, a XI-a E
Obiective: - analiza şi interpretarea unui mesaj transmis printr-un desen
-          definirea unor concepte/termeni cheie: cetăţean, exprimare, libertate
-          încurajarea exprimării libere a opiniei personale
-          dezvoltarea unei atitudini active în societate
Materiale didactice folosite: markere, coli A3, postit-uri.
Momentele lecţiei: captarea atenţiei s-a realizat prin analiza şi interpretarea unei imagini sugestive – un Creion, drept cea mai puternică armă de luptă împotriva îngrădirii libertăţii de exprimare. Elevii şi-au exprimat opiniile şi au discutat despre mesajul transmis prin acest desen. Această discuţie a permis trecerea la următorul moment al lecţiei, anunţarea temei activităţii de astăzi: LIBERTATEA DE EXPRIMARE
Elevii au primit şi alte desen/caricaturi spre a fi interpretate; toate imaginile au permis analiza unui caz special – atentatele de la Paris din ianuarie, 2015, de la Charlie Hebdo, declanşând o dezbatere pe tema activităţii: ce înseamnă libertate de exprimare, până unde poate merge ea, care sunt orizonturile, dar şi limitele ei! Cum interpretaţi afirmaţia: Suntem cu toţii Charlie!
Pentru obţinerea performanţei, elevii au fost solicitaţi să caute pe Internet Convenţia Drepturilor Omului, articolul 10, să identifice termenii cheie din acest articol – cetăţean, exprimare, opinie – şi să-şi exprime opinia despre conţinutul şi mesajul acestui articol!
Asigurarea feed-back-ului s-a realizat prin interpretarea unei imagini şi exprimarea punctului de vedere, plecând de la tema discutată în cadrul activităţii: LIBERTATEA DE EXPRIMARE
Produse finale realizate de elevi: - posterele realizate de elevi, care au sintetizat, prin text scris şi imagini/desene, tema analizată în cadrul activităţii. În realizarea posterelor, elevii au lucrat în grupe.
Evaluare: postit-uri pe care elevii au desenat sau au scris un cuvânt care să exprime starea lor de spirit la sfîrşitul activităţii.
Moment de reflexie (concluziile profesorului): activitate a oferit un bun prilej pentru elevi de a se informa despre drepturile şi libertăţile omului şi de a-şi exprima opinia despre o temă anume, atât printr-un text scris, cât şi printr-un desen!
Imagini: