PARTICIPATIVE CULTURE” –
THE WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE
CITIZEN
(ACTCITY)
ERASMUS+
(PARTENERIAT STRATEGIC ÎNTRE ŞCOLI - K2)
2015-2017
Tema: DREPTURILE OMULUI
Profesori: Nae Laura, Oprea Diana
Clasa: a IX-a B, a XI-a A, a XII-a C, a XII-a E
-
Obiective:
- definirea sintagmei drepturile omului
-
cunoașterea istoriei
drepturilor omului
-
încurajarea exprimării
libere a opiniei personale
-
dezvoltarea unei
atitudini active în societate
Materiale
didactice folosite: markere, coli A4, postit-uri.
Momentele
lecţiei: captarea atenţiei s-a realizat prin vizionarea
filmului United pus la dispoziție de Organizația Youth for Human Rights.
Elevii au analizat şi interpretat mesajul transmis prin acest film. Această
discuţie a permis trecerea la următorul moment al lecţiei, anunţarea temei activităţii
de astăzi: DREPTURILE OMULUI
Elevii au vizionat un al doilea film
pus la dispoziție de aceeași organizație non-profit - http://www.humanrights.com/#/what-are-human-rights-
și, ajutați de internet, au oferit o definiție pentru sintagma drepturile
omului. De asemenea, s-a
discutat despre importanța drepturilor omului de-a lungul istoriei și s-au
punctat momente importante în respectarea/încălcarea acestora!
Pentru obţinerea performanţei și asigurarea feed-back-ului,
elevii au fost solicitaţi să-și reamintească mesajul filmului United
vizionat la începutul activității și, ținând cont și de discuțiile avute de-a
lungul lecției, să-și aleagă 1-2 drepturi fundamentale ale omului, din cele 30 răsfirate
în sala de curs, și să formuleze pe postit-uri individuale promisiuni pe care
ei le pot face și care pot duce la respectarea și promovarea drepturilor omului
în societatea actuală
Produse
finale realizate de elevi: - Cartea Promisiunilor
în care elevii și-au însemnat acțiunile pe care ei le pot face pentru ca
drepturile omului să fie respectate în societatea actuală!
Evaluare:
chestionare
Moment de reflexie (concluziile profesorului): activitate
a oferit un bun prilej pentru elevi de a se informa despre drepturile şi
libertăţile omului, de a descoperi un istoric al drepturilor omului, de a-şi exprima opinia și de a se implica prin
propunerea de acțiuni concrete care pot duce la promovarea și respectarea
drepturilor omului într-o societate democratică!
Imagini: