Tuesday, January 24, 2017

PARTICIPATIVE CULTURE” –
THE WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN
 (ACTCITY)
ERASMUS+
(PARTENERIAT STRATEGIC ÎNTRE ŞCOLI - K2)
2015-2017

Tema: DREPTURILE OMULUI
Profesori: Nae Laura, Oprea Diana
Clasa: a IX-a B, a XI-a A, a XII-a C, a XII-a E
-          Obiective: - definirea sintagmei drepturile omului
-          cunoașterea istoriei drepturilor omului
-          încurajarea exprimării libere a opiniei personale
-          dezvoltarea unei atitudini active în societate
Materiale didactice folosite: markere, coli A4, postit-uri.
Momentele lecţiei: captarea atenţiei s-a realizat prin vizionarea filmului United pus la dispoziție de Organizația Youth for Human Rights. Elevii au analizat şi interpretat mesajul transmis prin acest film. Această discuţie a permis trecerea la următorul moment al lecţiei, anunţarea temei activităţii de astăzi: DREPTURILE OMULUI
Elevii au vizionat un al doilea film pus la dispoziție de aceeași organizație non-profit - http://www.humanrights.com/#/what-are-human-rights- și, ajutați de internet, au oferit o definiție pentru sintagma drepturile omului.  De asemenea, s-a discutat despre importanța drepturilor omului de-a lungul istoriei și s-au punctat momente importante în respectarea/încălcarea acestora!
Pentru obţinerea performanţei și asigurarea feed-back-ului, elevii au fost solicitaţi să-și reamintească mesajul filmului United vizionat la începutul activității și, ținând cont și de discuțiile avute de-a lungul lecției, să-și aleagă 1-2 drepturi fundamentale ale omului, din cele 30 răsfirate în sala de curs, și să formuleze pe postit-uri individuale promisiuni pe care ei le pot face și care pot duce la respectarea și promovarea drepturilor omului în societatea actuală
Produse finale realizate de elevi: - Cartea Promisiunilor în care elevii și-au însemnat acțiunile pe care ei le pot face pentru ca drepturile omului să fie respectate în societatea actuală!
Evaluare: chestionare
Moment de reflexie (concluziile profesorului): activitate a oferit un bun prilej pentru elevi de a se informa despre drepturile şi libertăţile omului, de a descoperi un istoric al drepturilor omului,  de a-şi exprima opinia și de a se implica prin propunerea de acțiuni concrete care pot duce la promovarea și respectarea drepturilor omului într-o societate democratică!
Imagini:




„PARTICIPATIVE CULTURE” – THE WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN
 (ACTCITY)
ERASMUS+
(PARTENERIAT STRATEGIC ÎNTRE ȘCOLI - KA2)
2015  –  2017


LECŢIE INTEGRATĂ ÎN CURRICULUM
PROIECT DIDACTIC

TEMA: ALTERNATIVE ENERGY
DISCIPLINA: Informatică/ Geografie/ Biologie
PROFESOR: DUMITRACHE ELENA/ MILITARU IOLANDA/ DIACONESCU CRISTINA
CLASA: elevii din grupul țintă al proectului / 21.11.2016
OBIECTIVE:
- cunoașterea pricipalelor tipuri de energie alternativă;
- conștientizarea faptului că energia alternativă contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră ;
- conștientizarea impactului utilizării energiei altentative asupra mediului;
- argumentarea avantajelor utilizării surselor de energie alternativă;
-  dezvoltarea  abilitățile de utilizare a TIC pentru realizarea de materiale;
- dezvoltarea abilităților de comunicare într-o limbă străină;
MATERIALE DIDACTICE FOLOSITE:
- prezentare film didactic;
-videoproiector;
- fișe de aplicație;
MOMENTELE LECŢIEI:
Elevilor li se prezintă subiectul lecției în context multicultural.
Elevii vizionează un film (https://www.youtube.com/watch?v=x357cFKuaf8 ) în care sunt prezentate principalele tipuri de energie alternativă. După vizionarea filmului elevii sunt împărțiți pe grupe, și prin tragere la sorți, trebuie să identifice principalele avantaje și dezavantaje ale unui tip de energie prezentată în film. Fiecare grupă prezintă concluziile la care au ajuns. Ca temă, elevii fiecărei grupe, au de realizat o scrisoare către primarul orașului în care să argumenteze necesitatea folosirii energiilor alternative pentru orașul nostru.

PRODUSE FINALE REALIZATE DE ELEVI:
- fotografii;
- scrisoarea;
EVALUARE:
- se solicită elevilor să prezinte câteva soluții pentru diminuarea poluării;
MOMENT DE REFLEXIE (concluziile profesorului):
- elevii au fost încântați de abordarea acestei teme, fiind receptivi și entuziaști;
- elevii sunt conștienți că sursele alternative/regenerabile de energie (energia eoliană, energia solară, energia hidroelectrică, energia oceanelor, energia geotermală, biomasa și biocombustibilii) constituie alternative la combustibilii fosili care contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, la diversificarea ofertei de energie și la reducerea dependenței de piețele volatile și lipsite de fiabilitate ale combustibililor fosili, în special de petrol și gaze.

IMAGINI






„PARTICIPATIVE CULTURE” –
THE WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN
 (ACTCITY)
ERASMUS+
(PARTENERIAT STRATEGIC ÎNTRE ŞCOLI - K2)
2015-2017

Tema: Ziua luptătorilor pentru libertatea Lituaniei
Profesori: Nae Laura
Clasa: a IX-a P OMV
Obiective:
- precizarea unor informatii generale cu privire la statul lituanian,
- identificarea anului in care a fost proclamata independența Lituaniei, precum si ziua celebrarii  luptătorilor pentru libertatea Lituaniei,
- mentionarea unui slogan despre libetate, precizand ca libertatea trebuie vazuta ca un ceva fara limite.
Materiale didactice folosite: calculatorul, videoproiectorul, culori, carton, postit-uri
Momentele lecţiei: Captarea atenţiei s-a realizat prin prezentarea unui material ppt, de catre doamna profesoara Nae Laura, ce a avut drept continut informatii referitoare la The Day of the Defenders of Freedom. Elevii au analizat şi interpretat mesajul transmis prin acest material.
          De asemenea, s-a discutat despre importanța Zilei luptătorilor pentru libertatea Lituaniei de-a lungul istoriei și s-au punctat momentele importante cu privire la celebrarea acestei zile.
Pentru obţinerea performanţei și asigurarea feed-back-ului, un grup de patru elevi au fost solicitati sa deseneze pe un poster steagul Lituaniei, iar ceilalti elevi au fost solicitaţi să gaseasca, cu ajutorul internetului, sloganuri cu privire la libertate și să le noteze pe postit-uri individuale.


Produse finale realizate de elevi: - Poster în care elevii și-au însemnat sloganurile despre libertate, sloganuri ce trebuie sa fie respectate în societatea actuală!
Evaluare: chestionare
Moment de reflexie (concluziile profesorului): activitatea a oferit un bun prilej pentru elevi de a se informa despre importanța Zilei luptătorilor pentru libertatea Lituaniei, de a descoperi o parte din istoria Lituaniei si de a-şi exprima opinia cu privire la respectarea unor sloganuri despre libertate  într-o societate democratică!


Imagini: