Tuesday, May 31, 2016

„PARTICIPATIVE CULTURE” – THE WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN
 (ACTCITY)
ERASMUS+
(PARTENERIAT STRATEGIC ÎNTRE ȘCOLI - K2)
2015  –  2017

LECŢIE INTEGRATĂ ÎN CURRICULUM
PROIECT DIDACTIC

TEMA:  Viitorul turismului european!

DISCIPLINA: Geografie
PROFESOR: Nae Laura
CLASA: a IX-a P OMV
OBIECTIVE: resource://pdf.js/web/images/texture.png
-          identificarea, definirea și descrierea principalelor noțiuni, concepte, legi, procese și fenomene geografice care definesc și particularizează o regiune geografică sau o regiune turistică;
-          utilizarea cunoștințelor geografice fundamentale pentru diferențierea și explicarea principalelor procese și fenomene care formează specificul geografic și turistic al unor anumite regiuni de pe Glob;
-          prezentarea unor criterii care fac posibilă diferenţierea unei serii întregi de tipuri şi forme de turism;
-          identificarea factorilor de influenţare a turismului;
-          promovarea unui turism durabil sub aspect ecologic.

MATERIALE DIDACTICE FOLOSITE:
-          calculatorul, videoproiectorul,

MOMENTELE LECŢIEI:
          Profesorul precizeaza că turismul oferă ocazia de a promova în întreaga lume -Europa, talentele acesteia, bogăția patrimoniului și istoriei sale, rezultatele unor secole de schimburi culturale, de diversitate lingvistică și de creativitate.
         Turismul poate spori patrimoniul cultural și natural și poate participa la formarea unei identități europene.
        Activitatea turistica este bine sustinuta de un valoros potential turistic - natural antropic - diferentiat de la tara la tara, in functie de care sunt organizate diferite tipuri de turism.
             Turismul prezinta ansamblul de masuri puse în aplicare pentru organizarea în desfasurarea unor calatorii de agrement sau în alte scopuri, realizate, fie prin intermediul unor organizatii, societati sau agenti specializati, fie pe cont propriu, pe o durata limitata  de timp, precum si industria care concura la satisfacerea nevoilor turistice.
          Momentul urmator al lectiei a fost constituit de catre prezentarea PPT-urilor realizate de elevi.

PRODUSE FINALE REALIZATE DE ELEVI:
-          prezentari power point

EVALUARE:
        Elevii au fost convinşi de importanţa turismului, care a devenit in zilele noastre o activitate la fel de importanta precum cea desfasurata in alte sectoare-chei din economia mondiala (industrie, agricultura, comert). Fenomenul turistic este extrem de greu de delimitat deoarece, ca orice activitate umana, cade sub incidenta studiului interdisciplinar, antrenand deopotriva economisti , geografi, psihologi si sociologi. 
MOMENT DE REFLEXIE (concluziile profesorului):
    Elevii au primit cateva informatii despre TURISM -  A călători înseamnă a cunoaște tot ce ne înconjoară, a cunoaște toată frumusețea lumii înconjurătoare, a întâlni diverse „specii” de oameni și viețuitoare. Cu cât călătorim mai mult, cu atât învățăm mai multe. Cultura noastră generală devine un adevărat antet pentru cei din jurul nostru.
     In functie de potentialul turistic si baza de servire sunt organizate diferite tipuri de turism:
    -turism montan si de schi ( drumetii,turism climateric sporturi de iarna);
    -turism balnear (ape minerale, termale);
    -turism maritim-balnear ( cura climaterica, helioterapie, bai de mare, namol terapeutic);
    -turism de vânatoare ( safari ) -raspândit mai ales în Africa;
    -turism cultural ( monumente istorice, arhitectonice, muzee);
    -turism sportiv ( legat de marile competitii sportive, olimpiade);
   -turism festivalier

   -turism comercial ( târguri, expozitii )

"Nimeni nu are mai mare nevoie de o vacanta precum acela care abia
si-a terminat-o."
Elbert Hubbard

IMAGINI: