Thursday, April 7, 2016

„PARTICIPATIVE CULTURE” – THE WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN
 (ACTCITY)
ERASMUS+
(PARTENERIAT STRATEGIC ÎNTRE ȘCOLI - K2)
2015  –  2017

LECŢIE INTEGRATĂ ÎN CURRICULUM
PROIECT DIDACTIC

TEMA:  Ziua Internatională a Apei!

DISCIPLINA: Geografie
PROFESOR: Nae Laura
CLASA: a IX-a P OMV
OBIECTIVE: resource://pdf.js/web/images/texture.png
-          conştientizarea importanţei apei in viata noastra;
-          valorificarea apei printr-un potential hidroenergetic ridicat;
-          explorarea si descoperirea unor metode de protejare a apelor si combaterea poluarii acesteia;
-          dezvoltarea interesului pentru problemele globale ale apei si pentru pastrarea echilibrului mediului inconjurator
-          descoperirea unor metode care sa conduca la economisirea apei

MATERIALE DIDACTICE FOLOSITE:
-          calculatorul, videoproiectorul,
MOMENTELE LECŢIEI:
Profesorul precizeaza ca apa ca resursa indispensabilă vieţii, strigă: „AJUTOR!”
Oare nimeni nu aude? Ştiri despre poluarea şi folosirea iraţională a apei, sunt tot mai frecvente. Medicii insistă să nu mai bem apă de la robinet...
            Semnale de alarmă se trag mereu , dar cine le ia în seamă???
Noi, cadrele didactice, cu sensibilitatea ce ne caracterizează, auzim strigătul de ajutor al apei, semnalele de alarmă şi nu putem rămâne indiferenţi.
Împărtăşindu-ne experienţa, rezultatele obţinute în urma unei perioade de cercetare, putem schimba concepţia şi atitudinea faţă de protejarea şi folosirea apei de către viitorii cetăţeni ai planetei. Dorim ca urmaşii noştri să se bucure de apa limpede şi pură a izvoarelor, de bogăţia şi frumuseţea florei şi faunei  Pământului, de viaţă şi sănătate.
             Din acest motiv s-a luat hotărârea ca ziua de 22 martie sa devina „Ziua mondială a apei”. S-a dovedit a fi o ocazie bună pentru a reaminti tuturor cât de importante sunt eforturile concrete de a oferi spre consum apa pură, precum şi identificarea problemelor şi găsirea de soluţii la aceste probleme.
             Momentul urmator al lectiei a fost constituit de catre prezentarea PPT-urilor realizate de elevi.

PRODUSE FINALE REALIZATE DE ELEVI:
-          prezentari power point
EVALUARE:
   Elevii au fost convinşi de importanţa si rolul apei in viata noastra.Au inteles ca apa are o importanta deosebita pentru viata omului, a plantelor si a animalelor. Fara apa, plantele se ofilesc si mor; animalele erbivore, fara hrana mor si ele, iar animalele carnivore fara hrana si fara adapost vor avea aceeasi soarta. Omul nu poate trai fara apa pe care o ia din natura.
  Apa din natura trebuie sa fie curata, adica sa nu contina substante toxice,daunatoare vietii. Apa pe care omul o foloseste pentru baut trebuie sa fie apa potabila. Apa din jurul fabricilor, fermelor de animale, oraselor mari este poluata. Ca apa sa devina potabila, omul o trateaza, folosind filtre speciale. In raurile poluate, plantele sunt primele care dispar, apoi incep sa moara si animalele cu cea mai mica rezistenta. Uneori, in urma unor greseli, se evacueaza in ape reziduuri otravitoare in cantitati foarte mari, ceea ce provoaca adevarate masacre. Nevoile zilnice maresc continuu consumul de apa in gospodariile oamenilor.     
   Respectarea legilor tarii in domeniul ocrotirii factorilor mediului inconjurator este o indatorire a fiecarui om.

MOMENT DE REFLEXIE (concluziile profesorului):
    Elevii au primit cateva sfaturi cu privire la economisirea apei, precizandu-se ca toate incep cu tine : 
  Ø   Când speli manual vasele, nu lăsa apă să curgă în timp ce le clăteşti. Umple o chiuvetă cu apă pentru spălat şi cealaltă cu apă pentru clătit.
  Ø   Unele frigidere, aparate de aer condiţionat şi maşini de gheaţă sunt răcite cu sisteme de apă ineficiente. Gândeşte-te să le schimbi cu aparate care folosesc aerul pentru răcire pentru a economisi apa. 
  Ø   Ajustează stropitorile din grădină astfel încât să ude numai grădina nu şi casa, strada.
  Ø   Foloseşte maşina de spălat numai când este plină. În acest fel poţi salva până la 3600 litri de apă pe lună.
  Ø   Alege arbuşti şi iarbă în locul plantelor care necesită foarte multă apă pentru întreţinere. 
  Ø   Udă grădina dimineaţa sau seara când temperaturile sunt mai scăzute pentru a minimaliza evaporarea. 
  Ø   Foloseşte cu chibzuinţă sistemele de evacuare a deşeurilor. Compostează materialele vegetale, astfel vei salva foarte multă apă.
  Ø   Pentru nevoia de apă rece de băut, păstrează o carafă cu apă în frigider, în loc să dai drumul la robinet de fiecare dată. Astfel nu se va pierde nicio picătură de apă.
  Ø   Monitorizează factura la apă pentru a vedea dacă există un consum excesiv. Factura şi contoarul sunt instrumente care te pot ajuta să descoperi eventualele scurgeri.


 
„Apa este o bogăţie fără seamăn pe Pământ, cea mai curată, cea mai pură, sufletul Pământului.”
                                                                                                Antoine de Saint Exupery


IMAGINI