„PARTICIPATIVE CULTURE” – THE
WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN
(ACTCITY)
ERASMUS+
(PARTENERIAT STRATEGIC ÎNTRE ȘCOLI - K2)
2015 – 2017
LECŢIE INTEGRATĂ ÎN CURRICULUM
PROIECT DIDACTIC
TEMA: DE LA CETĂȚENIE LA
IDENTITATE EUROPEANĂ
DISCIPLINA: Informatică
PROFESOR: DUMITRACHE ELENA
CLASA: a IX-a B/ 18.01.2016
OBIECTIVE:
- cunoașterea
de către elevi a istoriei Uniunii Europene;
-
elevii să știe ce înseamnă să fii cetățean european;
-
elevii să cunoască drepturile fundamentale ale unui cetățean european;
-
să își dezvolte abilitățile de utilizare a TIC pentru realizarea de materiale;
MATERIALE
DIDACTICE FOLOSITE:
-
prezentare power-point
-
site-ul oficial al Uniunii Europene
-
Carta drepturilor fundamentale ale Uniunii Europene
MOMENTELE LECŢIEI:
Elevilor li se prezintă subiectul
lecției în context multicultural.
Elevii vizionează o prezentare
power-point în care se vorbește despre istoria Uniunii Europene, despre moneda
euro, despre ce înseamnă să fii cetățean european. Apoi, elevii au de căutat
folosind Internetul informații legate de drepturile pe care le are un cetățean
europen. La final se poartă discuții libere pe această temă. Ca temă, elevii au
de realizat desene și afișe despre drepturile cetățeanului european și despre
modul cum văd ei Uniunea Europeană.
PRODUSE FINALE
REALIZATE DE ELEVI:
-
fotografii;
-
realizarea de către elevi de desene și afișe având ca temă drepturile unui
cetățean europen;
EVALUARE:
-
exerciții scrise;
MOMENT DE REFLEXIE
(concluziile profesorului):
-
elevii au fost încântați de abordarea acestei teme, fiind receptivi și entuziaști
la rezolvarea temelor de lucru;
IMAGINI
„PARTICIPATIVE CULTURE” – THE
WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN
(ACTCITY) ERASMUS+
(PARTENERIAT STRATEGIC ÎNTRE ȘCOLI - K2)
2015 – 2017
CHESTIONAR
1.
Când a luat naștere Uniunea Europeană și
unde?__________________________________________________________
2.
Care sunt țările
fondatoare?___________________________________________________________________________
3.
Ce înseamnă pentru voi să fii cetățean
european?__________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Care sunt
drepturile cetățenilor stipulate prin Tratatul de la Maastricht (enumerați cel
puțin două) ?
__________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________
„PARTICIPATIVE CULTURE” – THE
WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN
(ACTCITY) ERASMUS+
(PARTENERIAT STRATEGIC ÎNTRE ȘCOLI - K2)
2015 – 2017
CHESTIONAR
1.
Când a luat naștere Uniunea Europeană și
unde?__________________________________________________________
2.
Care sunt țările fondatoare?___________________________________________________________________________
3.
Ce înseamnă pentru voi să fii cetățean
european?__________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Care sunt
drepturile cetățenilor stipulate prin Tratatul de la Maastricht (enumerați cel
puțin două) ?
___________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________