Tuesday, January 26, 2016

„PARTICIPATIVE CULTURE” – THE WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN
 (ACTCITY)
ERASMUS+
(PARTENERIAT STRATEGIC ÎNTRE ȘCOLI - K2)
2015  –  2017


LECŢIE INTEGRATĂ ÎN CURRICULUM
PROIECT DIDACTIC

TEMA: DE LA CETĂȚENIE LA IDENTITATE EUROPEANĂ
DISCIPLINA: Informatică
PROFESOR: DUMITRACHE ELENA
CLASA: a IX-a B/ 18.01.2016
OBIECTIVE:
- cunoașterea de către elevi a istoriei Uniunii Europene;
- elevii să știe ce înseamnă să fii cetățean european;
- elevii să cunoască drepturile fundamentale ale unui cetățean european;
- să își dezvolte abilitățile de utilizare a TIC pentru realizarea de materiale;
MATERIALE DIDACTICE FOLOSITE:
- prezentare power-point
- site-ul oficial al Uniunii Europene
- Carta drepturilor fundamentale ale Uniunii Europene
MOMENTELE LECŢIEI:
Elevilor li se prezintă subiectul lecției în context multicultural.
Elevii vizionează o prezentare power-point în care se vorbește despre istoria Uniunii Europene, despre moneda euro, despre ce înseamnă să fii cetățean european. Apoi, elevii au de căutat folosind Internetul informații legate de drepturile pe care le are un cetățean europen. La final se poartă discuții libere pe această temă. Ca temă, elevii au de realizat desene și afișe despre drepturile cetățeanului european și despre modul cum văd ei Uniunea Europeană.  

PRODUSE FINALE REALIZATE DE ELEVI:
- fotografii;
- realizarea de către elevi de desene și afișe având ca temă drepturile unui cetățean europen;
EVALUARE:
- exerciții scrise;
MOMENT DE REFLEXIE (concluziile profesorului):
- elevii au fost încântați de abordarea acestei teme, fiind receptivi și entuziaști la rezolvarea temelor de lucru;


IMAGINI






„PARTICIPATIVE CULTURE” – THE WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN
(ACTCITY) ERASMUS+
(PARTENERIAT STRATEGIC ÎNTRE ȘCOLI - K2)
2015 –  2017
CHESTIONAR
1. Când a luat naștere Uniunea Europeană și unde?__________________________________________________________
2. Care sunt țările fondatoare?___________________________________________________________________________
3. Ce înseamnă pentru voi să fii cetățean european?__________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Care sunt drepturile cetățenilor stipulate prin Tratatul de la Maastricht (enumerați cel puțin două) ?
__________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________




    



                                                            
„PARTICIPATIVE CULTURE” – THE WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN
(ACTCITY) ERASMUS+
(PARTENERIAT STRATEGIC ÎNTRE ȘCOLI - K2)
2015 –  2017
CHESTIONAR
1. Când a luat naștere Uniunea Europeană și unde?__________________________________________________________
2. Care sunt țările fondatoare?___________________________________________________________________________
3. Ce înseamnă pentru voi să fii cetățean european?__________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Care sunt drepturile cetățenilor stipulate prin Tratatul de la Maastricht (enumerați cel puțin două) ?
___________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________