„PARTICIPATIVE CULTURE” – THE WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN
(ACTCITY)
ERASMUS+
(PARTENERIAT STRATEGIC ÎNTRE ȘCOLI - K2)
2015 – 2017
Denumirea
activitătii: PREZENTAREA PROIECTULUI „ACTCITY –
THE WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN”
Profesor:
Mihaela Stancescu
Data/
locul desfăsurării: 20 noiembrie 2015, Sala A2
(multimedia)
Participanti:
elevii - beneficiari directi- selectati in grupul
tinta
Descrierea activitătii Prezentarea
proiectului „ACTCITY – THE WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN” a fost
realizată în prezenta elevilor selectati in grupul tinta al proiectului,
beneficiarii directi care vor participa la realizarea clasei virtuale.
Activitatea a durat 60 minute si a avut următorul scenariu:
-
Joc de spargere a ghetei;
-
Prezentarea asteptărilor elevilor,
legate de proiect/ propuneri de activităti din partea elevilor;
-
Prezentarea temei, a scopului, a
obiectivelor proiectului, precum si a activitătilor propuse si a produselor
finale;
-
Impărtirea acordurilor parentale;
-
Prezentarea exemplelor de bune practici
din proiectul scolar multilateral Comenius, DIFFEQUAL
-
Sesiune de intrebari si raspunsuri
Prima activitate, interactivă (jocul de spargere a ghetei) si-a
atins scopul, elevii fiind nevoiti să comunice si să se cunoască mai bine între
ei, deoarece provin din clase diferite. La sfârsitul activitătii, elevii au
stabilit, într-o atmosferă destinsă si animata, o listă în care se regăseau majoritatea calitătilor celor
implicati în acest proiect.
Următorul punct de interes – asteptările elevilor - a fost
realizat pornind de la titlul proiectului; elevii au fost pusi în situatia de
a-si expune viziunea asupra acestuia, precizând si câteva activităti care
urmează a fi desfasurate, precum: piese de teatru, activitati in colaborare cu
alte institutii precum Biblioteca Judeteana sau Primaria.
Proiectul a fost prezentat de profesorul moderator al
discutiei, urmand apoi ca eleva Bizdrigheanu Bianca (clasa a XI-a D) sa
prezinte un material PPT, impartasind din experienta ei in proiectul scolar
multilateral, DIFFEQUAL, desfasurat in liceul nostru, intre 2012-2014.
Impactul – Activitătile interactive, care au implicat lucrul în echipă,
au deschis calea catre socializare si comunicare. Elevii si-au expus propriile
viziuni in legatura cu activitatile din proiect, fiind fascinati de entuziasmul
elevei Bianca Bizdrigheanu care a impartasit impresii din activitatea ei in
proiectul multilateral, DIFFEQUAL. Intrebarile adresate in finalul sesiunii arata
interesul crescut al elevilor pentru proiectul ACTCITY.
Imaginile
vorbesc
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
„PARTICIPATIVE CULTURE” – THE WAY TO BE A
EUROPEAN ACTIVE CITIZEN
(ACTCITY)
ERASMUS+
(PARTENERIAT STRATEGIC ÎNTRE ȘCOLI - K2)
2015 – 2017
LECŢIE
INTEGRATĂ ÎN CURRICULUM
PROIECT
DIDACTIC
TEMA: Parler des attentats et du terrorisme (Dreptul la viata, libertate si
securitate)
DISCIPLINA: Limba franceza
PROFESOR: Stancescu Mihaela
CLASA: XI C
OBIECTIVE:
-
Animarea
unei conversatii in limbile romana si franceza (nivel A2 –CECRL) pe tema
terorismului si a dreptului la libertate
-
Clarificarea
anumitor aspecte legate de atentatele din Paris de pe 13 noiembrie 2015
-
Exprimarea
de catre elevi a unui punct de vedere personal asupra terorismului
MATERIALE
DIDACTICE FOLOSITE:
-
Prezentare PowerPoint
-
Coli de flipchart si markere colorate
-
Harta heuristica (carte mentale) si liste
de cuvinte in lb. franceza pe tema terorismului
MOMENTELE
LECŢIEI:
Tema
care a facut subiectul lectiei a fost adusa in discutie chiar de catre elevi,
inainte ca dna profesoara sa o mentioneze. Avand in vedere faptul ca atentatul
terorist din Paris este foarte recent, elevii au simtit nevoia discute pe
marginea acestui subiect, avand multe nelamuriri.
Elevii
au fost invitati, in forum, sa impartaseasca cunostintele lor in legatura cu
recentele atacuri teroriste de la Paris pentru ca toti cei prezenti sa isi faca
o imagine despre cele intamplate. Momentul urmator al lectiei a fost constituit
de catre prezentarea unui PPT cu imagini si informatii despre cele intamplate,
oprindu-ne, punctual, atunci cand elevii au avut intrebari sau au dorit sa se
exprime.
In continuare, dna profesoara le-a propus elevilor o
carte mentale/harta heuristica pe tema terorismului (De ce ar deveni cineva
terorist?/ Pourquoi devient-on terroriste? Modalitati de a lupta impotriva terorismului?/ Comment
lutter contre? / Consecinte ale terorismului/ Les conséquences du terrorisme /Modalitati de manifestare
ale terorismului/ Les types d'actes
terroristes). Impartiti in perechi, cu ajutorul unei liste de cuvinte in
limba franceza pe tema terorismului, elevii au trebuit sa completeze cele 4
rubrici ale hartii heuristice. Fiecare elev a contribuit la scrierea unui
cuvant-cheie in rubricile desenate pe coala de flip chart, iar la sfarsitul
activitatii ei au motivat printr-o fraza simpla alegere lor. De exemplu, „Je pense que l’éducation est un bon moyen
pour lutter contre le terrorisme parce que de cette façon on modèle notre
pensée. ”
Pe langa partea didactica, am abordat impreuna, pe scurt,
si alte aspecte legate de cultura si civilizatie (Franta – stat laic, islamismul)
pentru o mai buna intelegere a mentalitatilor.
PRODUSE
FINALE REALIZATE DE ELEVI:
-
O harta heuristica (carte mentale) cu
termeni cheie pe tema terorismului, harta ce a servit ca punct de plecare
pentru exprimarea unor opinii in limba franceza
EVALUARE:
-
Evaluare orala a exprimarii in limba
franceza
S-a evitat clasificarea
punctelor de vedere in „bune” si „rele”, iar discutia a fost condusa astfel
incat sa evitam eventualele accente de homofobie si etichetarea religiilor.
MOMENT
DE REFLEXIE (concluziile profesorului):
Elevii
au salutat abordarea acestui subiect, ceea ce demonstreaza necesitatea aprofundarii
in clasa a temelor de actualitate, a problemelor din societate care ne
afecteaza. Ei au inteles ca atentatele teroriste lovesc in valori importante
pentru umanitate, afecteaza integritatea si siguranta personala. De aceea, este
imperativ necesar sa ne formulam un punct de vedere, sa adoptam o pozitie si sa
gasim cai de a ne asigura ca noi (dar si
generatiile viitoare) ne vom bucura de dreptul la viata si securitate. Elevii
au inteles ca, indiferent de varsta, atitudinea lor poate schimba mentalitati
si produce o schimbare pozitiva.
IMAGINI
No comments:
Post a Comment