Jurnal Online

„PARTICIPATIVE CULTURE” – THE WAY TO BE A  EUROPEAN ACTIVE CITIZEN
 (ACTCITY)
ERASMUS+
(PARTENERIAT STRATEGIC ÎNTRE ȘCOLI - K2)
2015  –  2017



Denumirea activitătii: PREZENTAREA PROIECTULUI „ACTCITY – THE WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN”

Profesor: Mihaela Stancescu

Data/ locul desfăsurării: 20 noiembrie 2015, Sala A2 (multimedia)

Participanti: elevii  - beneficiari directi- selectati in grupul tinta

Descrierea activitătii Prezentarea proiectului „ACTCITY – THE WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN” a fost realizată în prezenta elevilor selectati in grupul tinta al proiectului, beneficiarii directi care vor participa la realizarea clasei virtuale. Activitatea a durat 60 minute si a avut următorul scenariu:

-          Joc de spargere a ghetei;
-          Prezentarea asteptărilor elevilor, legate de proiect/ propuneri de activităti din partea elevilor;
-          Prezentarea temei, a scopului, a obiectivelor proiectului, precum si a activitătilor propuse si a produselor finale;
-          Impărtirea acordurilor parentale;
-          Prezentarea exemplelor de bune practici din proiectul scolar multilateral Comenius, DIFFEQUAL
-          Sesiune de intrebari si raspunsuri

Prima activitate, interactivă (jocul de spargere a ghetei) si-a atins scopul, elevii fiind nevoiti să comunice si să se cunoască mai bine între ei, deoarece provin din clase diferite. La sfârsitul activitătii, elevii au stabilit, într-o atmosferă destinsă si animata, o listă în care se  regăseau majoritatea calitătilor celor implicati în acest proiect.
Următorul punct de interes – asteptările elevilor - a fost realizat pornind de la titlul proiectului; elevii au fost pusi în situatia de a-si expune viziunea asupra acestuia, precizând si câteva activităti care urmează a fi desfasurate, precum: piese de teatru, activitati in colaborare cu alte institutii precum Biblioteca Judeteana sau Primaria.
Proiectul a fost prezentat de profesorul moderator al discutiei, urmand apoi ca eleva Bizdrigheanu Bianca (clasa a XI-a D) sa prezinte un material PPT, impartasind din experienta ei in proiectul scolar multilateral, DIFFEQUAL, desfasurat in liceul nostru, intre 2012-2014.


Impactul – Activitătile interactive, care au implicat lucrul în echipă, au deschis calea catre socializare si comunicare. Elevii si-au expus propriile viziuni in legatura cu activitatile din proiect, fiind fascinati de entuziasmul elevei Bianca Bizdrigheanu care a impartasit impresii din activitatea ei in proiectul multilateral, DIFFEQUAL. Intrebarile adresate in finalul sesiunii arata interesul crescut al elevilor pentru proiectul ACTCITY.

Imaginile vorbesc






--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
„PARTICIPATIVE CULTURE” – THE WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN
 (ACTCITY)
ERASMUS+
(PARTENERIAT STRATEGIC ÎNTRE ȘCOLI - K2)
2015      –  2017


LECŢIE INTEGRATĂ ÎN CURRICULUM
PROIECT DIDACTIC

TEMA: Parler des attentats et du terrorisme (Dreptul la viata, libertate si securitate)
DISCIPLINA: Limba franceza
PROFESOR: Stancescu Mihaela
CLASA: XI C

OBIECTIVE:
-          Animarea unei conversatii in limbile romana si franceza (nivel A2 –CECRL) pe tema terorismului si a dreptului la libertate
-          Clarificarea anumitor aspecte legate de atentatele din Paris de pe 13 noiembrie 2015
-          Exprimarea de catre elevi a unui punct de vedere personal asupra  terorismului

MATERIALE DIDACTICE FOLOSITE:
-          Prezentare PowerPoint
-          Coli de flipchart si markere colorate
-          Harta heuristica (carte mentale) si liste de cuvinte in lb. franceza pe tema terorismului


MOMENTELE LECŢIEI:

Tema care a facut subiectul lectiei a fost adusa in discutie chiar de catre elevi, inainte ca dna profesoara sa o mentioneze. Avand in vedere faptul ca atentatul terorist din Paris este foarte recent, elevii au simtit nevoia discute pe marginea acestui subiect, avand multe nelamuriri.
Elevii au fost invitati, in forum, sa impartaseasca cunostintele lor in legatura cu recentele atacuri teroriste de la Paris pentru ca toti cei prezenti sa isi faca o imagine despre cele intamplate. Momentul urmator al lectiei a fost constituit de catre prezentarea unui PPT cu imagini si informatii despre cele intamplate, oprindu-ne, punctual, atunci cand elevii au avut intrebari sau au dorit sa se exprime.
In continuare, dna profesoara le-a propus elevilor o carte mentale/harta heuristica pe tema terorismului (De ce ar deveni cineva terorist?/  Pourquoi devient-on terroriste? Modalitati de a lupta impotriva terorismului?/  Comment lutter contre? / Consecinte ale terorismului/  Les conséquences du terrorisme /Modalitati de manifestare ale terorismului/ Les types d'actes terroristes). Impartiti in perechi, cu ajutorul unei liste de cuvinte in limba franceza pe tema terorismului, elevii au trebuit sa completeze cele 4 rubrici ale hartii heuristice. Fiecare elev a contribuit la scrierea unui cuvant-cheie in rubricile desenate pe coala de flip chart, iar la sfarsitul activitatii ei au motivat printr-o fraza simpla alegere lor. De exemplu, „Je pense que l’éducation est un bon moyen pour lutter contre le terrorisme parce que de cette façon on modèle notre pensée.  ”

Pe langa partea didactica, am abordat impreuna, pe scurt, si alte aspecte legate de cultura si civilizatie (Franta – stat laic, islamismul) pentru o mai buna intelegere a mentalitatilor.


PRODUSE FINALE REALIZATE DE ELEVI:
-          O harta heuristica (carte mentale) cu termeni cheie pe tema terorismului, harta ce a servit ca punct de plecare pentru exprimarea unor opinii in limba franceza

EVALUARE:
-          Evaluare orala a exprimarii in limba franceza
S-a evitat clasificarea punctelor de vedere in „bune” si „rele”, iar discutia a fost condusa astfel incat sa evitam eventualele accente de homofobie si etichetarea religiilor.

MOMENT DE REFLEXIE (concluziile profesorului):
Elevii au salutat abordarea acestui subiect, ceea ce demonstreaza necesitatea aprofundarii in clasa a temelor de actualitate, a problemelor din societate care ne afecteaza. Ei au inteles ca atentatele teroriste lovesc in valori importante pentru umanitate, afecteaza integritatea si siguranta personala. De aceea, este imperativ necesar sa ne formulam un punct de vedere, sa adoptam o pozitie si sa gasim cai de a ne asigura ca  noi (dar si generatiile viitoare) ne vom bucura de dreptul la viata si securitate. Elevii au inteles ca, indiferent de varsta, atitudinea lor poate schimba mentalitati si produce o schimbare pozitiva.


IMAGINI









No comments:

Post a Comment