„PARTICIPATIVE CULTURE” – THE
WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN
(ACTCITY)
ERASMUS+
(PARTENERIAT STRATEGIC ÎNTRE ȘCOLI - K2)
2015 – 2017
LECŢIE INTEGRATĂ ÎN CURRICULUM
PROIECT DIDACTIC
TEMA: Viitorul turismului european!
DISCIPLINA:
Geografie
PROFESOR:
Nae Laura
CLASA:
a IX-a
P OMV
OBIECTIVE:
-
identificarea, definirea și descrierea principalelor
noțiuni, concepte, legi, procese și fenomene geografice care definesc și particularizează
o regiune geografică sau o regiune turistică;
-
utilizarea cunoștințelor geografice fundamentale pentru
diferențierea și explicarea principalelor procese și fenomene care formează
specificul geografic și turistic al unor anumite regiuni de pe Glob;
-
prezentarea unor criterii
care fac posibilă diferenţierea unei serii întregi de tipuri şi forme de
turism;
-
identificarea factorilor
de influenţare a turismului;
-
promovarea unui turism durabil sub aspect ecologic.
MATERIALE DIDACTICE
FOLOSITE:
-
calculatorul,
videoproiectorul,
MOMENTELE
LECŢIEI:
Profesorul precizeaza că turismul oferă ocazia de a promova în
întreaga lume -Europa, talentele acesteia, bogăția patrimoniului și istoriei
sale, rezultatele unor secole de schimburi culturale, de diversitate
lingvistică și de creativitate.
Turismul poate spori patrimoniul
cultural și natural și poate participa la formarea unei identități europene.
Activitatea turistica este bine
sustinuta de un valoros potential turistic - natural antropic - diferentiat de
la tara la tara, in functie de care sunt organizate diferite tipuri de turism.
Turismul prezinta
ansamblul de masuri puse în aplicare pentru organizarea în desfasurarea unor
calatorii de agrement sau în alte scopuri, realizate, fie prin intermediul unor
organizatii, societati sau agenti specializati, fie pe cont propriu, pe o
durata limitata de timp, precum si
industria care concura la satisfacerea nevoilor turistice.
Momentul urmator al lectiei a
fost constituit de catre prezentarea PPT-urilor realizate de elevi.
PRODUSE
FINALE REALIZATE DE ELEVI:
-
prezentari power point
EVALUARE:
Elevii
au fost convinşi de importanţa turismului, care a devenit in zilele noastre o
activitate la fel de importanta precum cea desfasurata in alte sectoare-chei
din economia mondiala (industrie, agricultura, comert). Fenomenul turistic este
extrem de greu de delimitat deoarece, ca orice activitate umana, cade sub
incidenta studiului interdisciplinar, antrenand deopotriva economisti ,
geografi, psihologi si sociologi.
MOMENT DE REFLEXIE
(concluziile profesorului):
Elevii au primit
cateva informatii despre TURISM - A călători înseamnă a cunoaște tot ce ne
înconjoară, a cunoaște toată frumusețea lumii înconjurătoare, a întâlni diverse
„specii” de oameni și viețuitoare. Cu cât călătorim mai mult, cu atât învățăm
mai multe. Cultura noastră generală devine un adevărat antet pentru cei din
jurul nostru.
In functie de potentialul turistic si baza
de servire sunt organizate diferite tipuri de turism:
-turism montan si de schi ( drumetii,turism climateric sporturi de iarna);
-turism balnear (ape minerale, termale);
-turism maritim-balnear ( cura climaterica, helioterapie, bai de mare,
namol terapeutic);
-turism de vânatoare ( safari ) -raspândit mai ales în Africa;
-turism cultural ( monumente istorice, arhitectonice, muzee);
-turism sportiv ( legat de marile competitii sportive, olimpiade);
-turism festivalier
-turism comercial ( târguri, expozitii )
"Nimeni
nu are mai mare nevoie de o vacanta precum acela care abia
si-a
terminat-o."
Elbert Hubbard
Elbert Hubbard
IMAGINI:
No comments:
Post a Comment