„PARTICIPATIVE
CULTURE” – THE WAY TO BE A EUROPEAN ACTIVE CITIZEN
(ACTCITY)
ERASMUS+
(PARTENERIAT STRATEGIC
ÎNTRE ȘCOLI - K2)
2015
– 2017
Denumirea activităţii:
23 APRILIE – ZIUA SUVERANITĂŢII NAŢIONALE ŞI A COPILULUI ÎN
TURCIA
Profesor: Oprea Diana
Data: 22 aprilie 2016
Participanţi: clasa a X-a F
Descrierea
activităţii: în
23 Aprilie, în Turcia, se sărbătoreşte Ziua Copilului, o oportunitate pentru elevii
clasei a X-a F să discute despre drepturile copilului, abuzurile asupra
acestora, inegalităţile de gen şi etichetările, precum şi lipsa educaţiei
sexuale în rândul tinerilor.
Prima
etapă a activităţii a fost reprezentată de vizionarea unui film care surprinde
povestea a cinci copile dintr-un sat din Turcia care se sonfruntă cu
prejudecăţile, tradiţiile şi mentalităţile unei societăţi patriarhale. După
fixarea temelor şi a liniei narative a filmului, au fost discutate anumite
scene din film, cu impact şi relevante pentru subiectul activitaţii.
A
doua etapă a activităţii: constituindu-se trei grupe distincte, elevii au
căutat răspunsuri pentru următoarele întrebări:
Grupa I. De ce nu li se mai permite surorilor să
meargă la şcoala?
a.
Care este părerea bunicii despre această scenă?
c. Cine i-a povestit bunicii despre această scenă?
Grupa
II: Cine
sunt personajele care le-au ţinut pe cele cinci surori închise în casa? Credeţi
ca au avut dreptate să facă asta?
a. Cine este figura de autoritate în casă?
b. Care este atitudinea bunicii faţă de fiul ei în
această scenă?
Grupa
III: Cum sunt fetele
percepute de unchiul şi bunica lor? Cum difera aceasta perspectivă de
personajele care le ajuta pe fete prin film? Puteţi numi care sunt aceste
personaje din urma?
a. De ce nu i se permite lui Lale să meargă la meciul de
fotbal?
b. Cine o ajuta pe Lale şi pe surorile ei să prindă
autobuzul?
c. Ce părere aveţi de faptul că surorile au plecat fără
să spună nimănui?
A
treia etapă a activităţii: o altă sarcină de lucru, comună, a fost aceea să
identifice patru restricţii impuse asupra fetelor şi să le motiveze!
Restricţii impuse asupra fetelor
|
Motivaţii
|
|
|
Impactul: această activitate a permis discuţii
mai ample pe tema educaţiei şi a creşterii copiilor influenţată direct de
contextul politic şi social, despre cât este de important să fie respectate
drepturile copilului, nu numai în Turcia, ci şi la nivel global, astfel
încât fiecare copil să poată beneficia
de sisteme de îngrijire de bază şi să i se asigure oportunităţi de dezvoltare
armonioasă.
No comments:
Post a Comment