„PARTICIPATIVE CULTURE” – THE WAY TO BE A EUROPEAN
ACTIVE CITIZEN
(ACTCITY)
ERASMUS+
(PARTENERIAT STRATEGIC ÎNTRE ȘCOLI - K2)
2015 – 2017
LECŢIE
INTEGRATĂ ÎN CURRICULUM
PROIECT
DIDACTIC
TEMA: Identitate – în marele
concern european. Valoare şi păstrarea tradiţiilor!
DISCIPLINA:
Geografie
PROFESOR:
Nae Laura
CLASA:
a XI-a
D
OBIECTIVE:
-
respectarea, păstrarea şi promovarea tradiţiilor şi obiceiurilor locale, naţionale şi europene;
-
conştientizarea
importanţei existenţei unei mentalităţi pozitive legate de cetăţenia europeană, toleranţă, egalitate de şanse, interculturalitate;
-
valorificarea traditiilor si obiceiurilor prin activitătile specifice desfasurate la clasă;
-
explorarea asemănărilor şi diferenţelor
generate de cultură dintre persoanele care convieţuiesc într-un anumit spaţiu
geografic;
-
dezvoltarea
interesului pentru promovarea tradiţiilor si conservarea patrimoniului cultural şi a tradiţiilor.
MATERIALE DIDACTICE FOLOSITE:
-
calculatorul, videoproiectorul,
MOMENTELE
LECŢIEI:
Profesorul precizeaza ca lumea
contemporana nu este propriu zis uniforma, desi are la baza elemente comune.
Identitatea reprezinta acea carte vizita pentru o persoana sau o comunitate.
Identitatea
naţională a unui popor este un dat istoric, adică o însuşire înnăscută,
cuvenită în mod natural unei comunităţi etnice.
De asemenea, profesorul mentioneaza
ca inovatia fara traditie nu are
sens, iar ceva cu totul nou nu ar fi inteles de nimeni si nici util.
Daca intelegem traditia ca pe o suma
de valori, daca constientizam faptul ca ne nastem, traim si profitam de pe urma
traditiei, in sensul larg al termenului, cel de totalitate a valorilor
acumulate de societate la un moment dat, putem lega traditia de educatie, de
credinta, de cultura si tehnica, de toate domeniile vietii, de noi insine,
care, astfel, trebuie sa devenim responsabili pentru valorile pe care le cream
si le transmitem celor care ne vor urma.
Profesorul repartizează
elevii în 8 grupuri, fiecare avînd drept sarcină studierea unui obicei sau a
unei traditii intr-una din tarile implicate in proiect.
Momentul urmator al lectiei a fost
constituit de catre prezentarea PPT-urilor realizate de fiecare grup de elevi.
PRODUSE
FINALE REALIZATE DE ELEVI:
-
prezentari power point
EVALUARE:
Elevii au fost convinşi de importanţa promovării culturii naţionale dar
şi europene. Acest fapt a motivat şi
stimulat elevii să îşi descopere
talentul şi sa-si cultive sensibilitatea faţă de frumos şi tradiţii. De
asemenea, elevii si-au dat seama ca pot defini calitatea de european prin împărtăşirea unui set de valori.
Elevii au inteles ca noi, ca şi cetăţeni europeni, nu trebuie să ne rezumăm la cunoaşterea şi conservarea propriilor tradiţii, ci trebuie să depăşim graniţele culturale şi să ne raportăm la culturile celorlalte popoare, iar astfel să determinăm modul în care trecerea timpului sau diferenţele geografice au afectat tradiţiile şi obiceiurile .
MOMENT DE REFLEXIE (concluziile
profesorului):
Elevii au
constatat ca în unele zone traditiile au fost pastrate, fiind mai puţin atinse de practicile economice moderne şi de dezvoltarea tehnologică. Insa din păcate, au descoperit ca unele dintre aceste manifestări ale bucuriei umane sunt pe cale de dispariţie.Dar în zilele noastre există o largă varietate de instrumente care ne pot ajuta să conservăm frumuseţea autentică a acestei moşteniri culturale. Dirijarea copiilor in cadrul activitatilor
scolare si extrascolare spre o atitudine de promovare a valorilor naţionale vine în întimpinarea nevoilor fundamentale ale societăţii noastre, şi anume acelea de a-şi păstra o identitate la care să se raporteze permanent.
Profesorul cere elevilor
sa reflecteze asupra afrmaţiei lui François Roth: Europa nu este în urmă, ci
în faţa noastră. Ea se inventează în fiecare zi.; si sa realizeze o
documentare în mass-media, identificand o „dovadă” a acestui proces.
IMAGINI
No comments:
Post a Comment